Бизнес

Епъл изпадна на четвърто място по продажби на смартфони

  13.11.2020 16:37  
Епъл изпадна на четвърто място по продажби на смартфони

"Епъл" (Apple Inc) е доставила 10.6% по-малко iPhone (41.6 милиона броя) през третото тримесечие на 2020 г. в сравнение с миналата година, което означава, че е изпреварена от Xiaomi за първи път, според нови данни, публикувани от International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker.

В доклада "Епъл" в момента е класиран като четвъртия по големина производител на смартфони по пазарен дял. Това е първият път, когато компанията се класира на четвърто място, като Xiaomi, "Хуауей" (Huawei) и "Самсунг" (Samsung) надвишават дяла на "Епъл" от 11.8%.

Смята се, че "Епъл" е доставила 41.6 милиона устройства през третото тримесечие, което е с пет милиона по-малко от същото време миналата година.

Спадът се очакваше заради забавянето с новите iPhone 12, които обикновено бяха представяни през третото тримесечие. Независимо от закъснялото пристигане на iPhone 12, iPhone 11 и iPhone SE допринасят за по-голямата част от обема на "Епъл" и се представят "изключително добре".

IDC очаква "Епъл" да повиши дяла си през следващите тримесечия поради силното ранно търсене на iPhone 12 и солидните предложения за търговия от големи оператори, особено в рамките на САЩ.

"Самсунг" си възвърна челната позиция с пазарен дял от 22.7%, доставяйки над 80 милиона смартфона. "Хуауей" е на втора позиция с 14.7% дял - 51.9 млн. устройства, което е значително намаление от 22% на годишна база. vivo също се завърна в челната петица с пазарен дял от 8.9% - 31.5 млн. устройства.

 

"Епъл" изпадна на четвърто място по продажби на смартфони

© Reuters

 

Xiaomi изпревари "Епъл" за първи път с пазарен дял от 13.1%, постигайки 42% ръст с продажбата на 46.5 млн. устройства. Увеличението се дължи на силното представяне в Индия и Китай.

Като цяло глобалният пазар на смартфони е намалял само с 1.3% на годишна база през третото тримесечие на 2020 г. Резултатите са по-силни от предишната прогноза на IDC за девет процента спад спрямо предходната година.

Общо през периода са продадени 353.6 милиона смартфона. Това до голяма степен се дължи на повторното отваряне на икономиките по целия свят, тъй като ограниченията заради COVID-19 постепенно бяха облекчени. Важна тенденция са силните продажби в Индия, която е вторият по големина пазар в световен мащаб, и други нововъзникващи пазари, като Бразилия, Индонезия и Русия.

 

"Епъл" изпадна на четвърто място по продажби на смартфони

© Reuters

 

"Въпреки че имаше елемент на задържане на търсенето, който подхранваше растежа на пазара, масивът от тежки промоции и отстъпки ускориха растежа на тези пазари", казва Набила Попал, директор на научните изследвания в IDC Worldwide Mobile Device Trackers.

 

"В Индия дистанционното обучение всъщност увеличи търсенето на смартфони от нисък клас, тъй като те са по-достъпна опция в сравнение с таблетите. Повишеното търсене от нисък клас само допълнително увеличава конкуренцията и сваля цените."

 

"Епъл" изпадна на четвърто място по продажби на смартфони

© Reuters

 

По-големите, по-развити пазари като Китай, Западна Европа и Северна Америка претърпяха най-голям спад през тримесечието - това са и най-големите пазари за "Епъл". Въпреки това, на много от тези пазари промоциите на 5G започват да се засилват и се очаква пълният набор от продукти във всички ценовеи гами бързо да привлече потребителите.