Бизнес

Лидл България с две първи награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите

  11.06.2021 14:29  
Лидл България с две първи награди за отговорен бизнес на  Българския форум на бизнес лидерите

Лидл България спечели първо място в категория „Инвеститор в околната среда“ на годишните награди за отговорен бизнес 2020 на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). Отличието бе присъдено за устойчивата инициатива на компанията за опазване на балканската пъстърва. Лидл България бе отличена и с първо място в новата специална награда Diversity@Work – за прилагане на принципите на многообразието и приобщаването на работното място.
Националният конкурс за корпоративна социална отговорност на БФБЛ се провежда за 18-та поредна година и отличава приноса на частния сектор към изграждането на справедлива социална среда и устойчиво бъдеще.
„Приемаме и двете отличия като признание за отговорността на Лидл България. Както и досега ще продължаваме да развиваме нашия бизнес с грижа към служителите, околната среда и обществото, защото вярваме че това е ролята на отговорния бизнес – да носи положителна промяна и да допринася за нашето по-добро утре“, коментира Рая Синева, мениджър „Вътрешни комуникации“, Лидл България.
Отличеният проект „Дай шанс на Балканката“ е един от примерите за инициативи на Лидл България с грижа към околната среда и биоразнообразието. Проектът е насочен към опазването на балканската пъстърва, която е застрашен вид. За седем години 31 български реки са зарибени с над 380 000 балканки. Акциите по зарибяването ежегодно се съчетават и с почистване на районите около реките.
В грижата си за служителите Лидл България се ръководи от принципа на многообразието, цени индивидуалните умения и дава равни възможности за работа и развитие на всички свои служители. През 2020 г. Lidl се присъедини към Глобалния договор на ООН за отговорно корпоративно управление и подписа Принципите за овластяване на жените на ООН. Компанията поощрява кариерното израстване на жените, като дамите в мениджърския състав са средно над 30%. Фокус е и приобщаването на служители на възраст 55+, както и успешното сътрудничество с НПО сектора за приобщаване на младежи от групи в риск. Политиката на компанията за многообразие и приобщаване е оценена високо и при сертифицирането на компанията с международния сертификат Top Employer за България и Европа в две поредни години.

За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 107 магазина в 50 града и над 3000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.