Бизнес Новини Светът

Франция глобява Microsoft с 60 млн. евро заради натрапчиви реклами

  22.12.2022 11:06  
Франция глобява Microsoft с 60 млн. евро заради натрапчиви реклами

Франция наложи глоба в размер на 60 млн. евро на американския технологичен гигант Microsoft, съобщава "Франс прес".

Причината е принуждаване на потребителите да приемат рекламни бисквитки.

В най-голямата глоба, наложена през тази година, Националната комисия за технологиите и свободите (CNIL) заяви, че търсачката Bing на Microsoft не е създала система, която да позволява на потребителите да отказват бисквитките толкова просто, колкото да ги приемат.

Френският регулаторен орган за защита на личните данни посочи, че след разследване е установено, че "когато потребителите са посещавали този сайт, на техния терминал са били депозирани "бисквитки" без съгласието им, като тези "бисквитки" са били използвани и за рекламни цели".

Забелязано е също, че не е имало бутон, който да позволява да се откаже депозирането на "бисквитки", както да се приеме.

Националната комисия за технологиите и свободите посочва, че глобата е оправдана отчасти поради печалбите, които дружеството е реализирало от реклами, непряко генерирани от данните, събрани чрез "бисквитките" - малки файлове с данни, които проследяват сърфирането онлайн.

На компанията е даден срок от три месеца за отстраняване на проблема, като е възможно да бъде наложена допълнителна неустойка в размер на 60 000 евро дневно при просрочване.

Миналата година CNIL съобщи, че ще извърши едногодишни проверки на сайтове, които не спазват правилата за използване на уеб бисквитки. Тогава Google и Facebook бяха глобени съответно със 150 млн. и 60 млн. евро за подобни нарушения.