Анализи

Работна група ще реши дали да върне картата за една линия в София

  11.01.2023 13:22  
Работна група ще реши дали да върне картата за една линия в София

Общинските съветници, които са участвали в работната група за създаването на новите карти и билети в градския транспорт на София, ще решат дали да се възобнови продажбата на месечната карта за една линия на автобусите, трамваите или тролеите, която бе спряна от 1 януари. Това съобщи шефът на Столичния общински съвет Георги Георгиев от ГЕРБ. Както „Сега“ нееднократно писа, след старта на реформата с превозните документи в Столична община, много пътуващи протестираха срещу спирането на тази карта и поискаха връщането й. 

Поканил съм колегите-вносители в работна група, на публично заседание, за да могат да чуят хората всички техни аргументи, за да преценим кой е крив и кой е прав. Искам анализ, но предложението да изчакаме няколко месеца ми се струва абсурдно, защото във всеки момент нови месечни карти изтичат. Имаме вече едните аргументи, искам да чуя и контрааргументи, за да мога да формирам собствена позиция и да предложа на колегите промяна, ако такава се налага“, коментира Георгиев по БНР. Дори обаче политическите групи в СОС да решат да върнат картата за една линия, това ще отнеме време, тъй като първо ще трябва да се направят и гласуват промени в ресорната общинска наредба.  

В понеделник националният омбудсманДиана Ковачева поиска Столична община да преразгледа решението си за поскъпването на градския транспорт за голяма част от жителите на София и за премахването на редица абонаментни карти. Ковачева изпрати писмо до споменатия Георгиев и до кмета Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт.„Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът. Ковачева коментира и че пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват, защото пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който не отговаря на транспортната им потребност и бюджета.

Тя обръща внимание и на друг голям проблем – задължителната валидация на валидни редовни карти, посочвайки, че неспазването й е обвързано с налагането на глоба, което притеснява и затруднява особено много възрастните хора.„Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал“, подчертава общественият защитник. Няколко часа по-късно Георги Георгиев съобщи, че ще предложи отпадане на задължителното валидиране, макар че неговата общинска група на ГЕРБ на практика бе автор на предложението за налагането на глоби.