Новини

АПИ ще връща пари от глоби за винетка, заявления се приемат онлайн

  23.02.2023 12:10  
АПИ ще връща пари от глоби за винетка, заявления се приемат онлайн

Агенция "Пътна инфраструктура" ще трябва да върне 5 милиона лева на над 22 000 шофьори, които от 2019 г. насам са били глобени над три пъти годишно за липса на винетка. Водачите на МПС ще могат да подават заявления за възстановяване на сумите на интернет страницата на Националното тол управление. 

Това стана ясно публикуваното на сайта на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) заявление за възстановяване на неоснователно платени такси, което шофьорите, платили повече от три нарушения годишно, трябва да подадат, за да получат парите си обратно. 

Според приетите в 48-ото Народно събрание промени в Закона за пътищата водачите на МПС следва да не плащат повече от три санкции годишно. Нормативните изменения се наложиха, след като стана ясно, че множество шофьори са били в неведение, че камерите на тол системата в движение ги регистрират без валидни винетки.

Предвиденият срок за възстановяване на сумите е пет работни дни. Формулярите на заявленията за възстановяване на надплатени суми са качени сайта на Националното тол управление, в раздел "За нас", секция "Заявления".

Към заявлението за възстановяване на сумата от глоба за липса на винетка трябва да се приложат: копие от регистрационния талон на МПС-то; копие от документи, удостоверяващи извършено плащане на таксата; документи, доказващи основателността на искането за възстановяване на платената такса; удостоверение от обслужващата банка за банковата сметка и титуляр, посочени от заявителя; и пълномощно (в случай че заявлението не се подава от собственикa или ползвател на ППС) с изрично посочване на банковата сметка, по която следва да се възстанови сумата.

Корекция на сгрешена винетка

С приетите законови промени, ако при издаването на електронна винетка е допусната грешка при деклариране на не повече от три символа и/или липсва символ от регистрационния номер на пътното превозно средство, се позволява корекция от съответните длъжностни лица.

За да бъде извършена корекцията, е необходимо винетката да е все още валидна и да бъде подадено заявление за промяна на допусната техническа грешка.

Към заявлението за корекция на сгрешена винетка трябва да бъдат представени и следните документи: свидетелство за регистрация на ППС, касов бон за купена електронна винетка, ако е платена в брой, банково извлечение за купена е-винетка, при плащане, извършено по банков път и пълномощно, в случай, че заявлението не се подава от собственик или ползвател на ППС.

Заявлението за корекция на сгрешена винетка също може да бъде изтеглено от сайта на Националното тол управление.