Над 1 милиард лева излиза като цяло загубата за българската икономика от невъзможността да се преминават границите, когато сме извън Шенген по суша.
Това заяви Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред Нова тв в коментар за последствията върху транспортния бранш и потребителите като цяло от това, че България не е в Шенген по суша.
Ние, като хора, плащаме цената с по-скъпи стоки в магазините, обясни експертът. Стоките са по-скъпи, защото нашите камиони изчакват на границата. Средно във Видин се чака 16 часа, а голяма част от стокообменът на България минава оттам. В Русе се чака средно 11 часа, обясни Рашков. Рекордите във Видин, Кулата и Русе възлизат над 2 дни.
Приемането ни в сухопътния Шенген е абсолютно задължително, за да може икономиката ни да функционира като цяло и това трябва да е позицията на държавата, допълни Рашков.