Анализи Новини

Комисар Тенчо Тенев: Организацията на движението в центъра на София не е незаконна

   
Комисар Тенчо Тенев: Организацията на движението в центъра на София не е незаконна

-Комисар Тенев, като експерт с голям опит как бихте коментирали спорната организация на движението по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул.“Фритьоф Нансен?

Организацията е изпълнена правомерно в изпълнение на действащата нормативна уредба. 

Новата организация с обновени паркоместа, велоалея и бус лента на трите столични булеварда около НДК беше спряна с решение на Върховния административен съд. Окончателно. Съдът отмени новото движение в центъра на София.

От решението на върховните магистрати обаче стана ясно, че София няма Генерален план за организация на движението още от времето на Йорданка Фандъкова - от 2017 г.

Тоест предишната организация на движенето е била еднакво законна заедно с настоящата. 

Сега обаче това се използва за политическа атака срещу новия кмет. В негово лице явно определени хора виждат сериозна заплаха и търсят буквално "под вола теле" за да му създават пречки. 

-Кои според вас са тези "определени" хора?

Това са същите тези, които ме арестуваха и обвиниха незаконно, затова, че съм уредил община Асеновград да дари на местното РПУ няколко охранителни камери и автомобили.

Те имат възможност да влиаят и на прокуратурата и на съда. Да поръчват обвинения, да арестуват. 

Когато някой не им е удобен действат по този начин. Чрез институциите. 

Според мен Терзиев не им е удобен. Той пречи на корупцията. Аз също пречих. 

-Какво точно имате впредвид под това, че кмета пречи на корупцията?

Например Васил Терзиев спря обществени поръчки за няколко десетки милиона лева. За тези поръчки има съмнения за корупция и нелоялни практики. Това е становище от назначен независим одит. 

Когато застрашаваш такива интереси ставаш неудобен и срещу теб се изправят хора със сериозен ресурс.

По същия начин аз спрях престъпните схеми в КАТ през 2021-2022год. и преди това. 

Буквално се извършваха престъпления с регистрация на леки и товарни автомобили срещу пари.

Държавата беше ощетена с милиони от схема с изтриване на нарушения на водачи от системата на МВР. 

Всичко това е документирано от дирекция „Вътрешна сигурност“. 

Поради тази причина директора на вътрешна сигурност на МВР беше уволнен от сегашното ръководство.

В свои изказвания твърдите, че сегашния шеф на КАТ е бил забъркан в схемата с изтритите глоби. Категоричен ли сте в това твърдение и има ли доказателства? 

Да твърдя това и пак повтарям, че всичко е документирано по надлежния ред. 

Сегашния шеф на КАТ по време на проверката беше началник на сектор ЕЦОН/ единен център за обработка на нарушенията/ към ГДНП. Именно там са изтривани глобите на водачите.

Сега същия този човек ходи на инспекции да проверява организацията на движението. И се произнася като експерт. Той никога не е работил в тази сфера и не разбира изобщо от това. От уважение към интитуцията Столична Община на мястото на въпросната инспекция трябваше да присъства началника на група "Организация на движението" към столичната пътна полиция  старши инспектор Ивайло Петков- доказан експерт в тази област. 

-Работа на министъра на вътрешните работи ли е да инспектира организацията на движението в София? 

Категорично не! Това е меко казано странно.

Министъра е политическа фигура. Вместо МВР да отговори как е влязъл Брендо в страната, от къде и кога се правят проверки на столични булеварди. Това е димка за отклоняване на вниманието. 

Това е потвърждение, че атаката е политическа.

Да не забравяме факта, че министъра на вътрешните работи е бивш шеф на ГДБОП. Той най-добре трябва да знае движението на тежкия криминален контингент.

Към момента почти всички директори на ОД на МВР са бивши служители на ГДБОП. 

Те ли не са разбрали и не са видели? 

-Правомерно ли е да се огради булеварда с плътна ограда, както поиска КАТ?

Това е пълен абсурд. Това не е строителен обект. Целта е да се дразнят столичани и да расте недоволството срещу управлението на столицата.

Има достатъчно други елементи и способи за да стане тази организация по комфортна за гражданите. 

-Какви са вашите препоръки към кмета Терзиев и Столична община за подобряване на движението на пешеходци, велосипедисти и автомобили в района около НДК?

Бих препоръчал да се промени Наредбата за организацията на движението на територията на Столична община, като в нея да се постигне консенсус между всички участници в движенето / пешеходци, велосипедисти и водачи на МПС/. Това може да стане като се организира успоредно паркиране, тъй като  сегашното паркиране тип „рибена кост“,  създава затруднение за движението. Това паркиране е удачно при еднопосочно движение и не пречи по никакъв начин на автомобилите движещи се в една посока. При сегашното двупосочно движение не е оптимално. Затова е необходима промяна в нормативната уредба, която се надявам да се случи.