Анализи Бизнес Новини

Ръстът в цените на стоките се отразява на инвеститорите в САЩ и Европа

   
Ръстът в цените на стоките се отразява на инвеститорите в САЩ и Европа

Американските и европейските потребители избират марки, по-устойчиви на покачване на цените. Производителите на широко разпространени продукти и на двата континента страдат от този избор, а инвеститорите - от отчетите на паричните потоци, пише Ройтерс. 

По данни на агенция Nielsen производителят на пакетирани храни Нестле не е покрил очакванията за растеж на преки продажби през първото тримесечие на годината. Причината за това е растеж в цените, който съответно води до продажбата на по-малко продукти, сочи анализът на данните от британската банка Barclays. В подобна ситуация се намират и резултатите от продажбите на компанията Pepsi през второто тримесечие на годината.

По- рядкото покачване на цените е ключово за защитата и разрастването на пазарния дял, съответно и за успеха на производителите.

Спад в доларово изражение посрещат компании като Reckitt, Kellogg и P&G на американския пазар, но финансовата картина не е сиво-черна в докладите на всички компании и не на всички пазари. В Европа и на американския пазар продажбите в търговските вериги на компании като Danon, Kellogg и Unilever се покачват.

Компанията Unilever, която у нас е позната с продукти на известни марки за белина, прах за пране, сапун, т.н., започва да възвръща дяловете си на пазара. Това обаче се постига по-скоро чрез промоционално намаление на стоки, отколкото чрез перманентно по-ниски цени, твърди анализаторът на данните Лорън Акерман. Стоки на компанията като сладоледа Ben & Jerry's обикновено биват отхвърлени от потребителя при наличие на по-бюджетен конкурент. Въпреки амбициите за затвърждаване на позиции на пазара, информационната агенция Ройтерс обявява, че компанията ще съкрати над 3200 работни места от Стария континент до края на 2025 г.

Тенденция в спада на приходите започва след покачването на цените след началото на пандемията от COVID-19. Информационна агенция Ройтерс прогнозира, че скокът в цените пречи на производителите да спечелят обратно загубените си клиенти, а Акерман добавя: „Посещенията на ресторанти намаляват, което на теория би трябвало да помогне за консумацията на храна вкъщи.“