Националната природо-математическа гимназия "Акад. Любомир Чакалов" алармира за "многократен тормоз към ръководството, колектива и цялата училищна общност и уронване на доброто име на гимназията от страна на г-жа Ани Кирилова".
Кирилова е майка на ученик в НПМГ, който повтаря девети клас след поредица от двойки по география.
"През последните две години учителите, обучаващи детето на г-жа Кирилова, са постоянно атакувани относно методите на преподаване и оценяване. По този начин тя нарушава добрия тон поради неприемането на професионалната компетентност на колегите. Дори след последващи проверки от контролните институции (РУО и МОН) г-жа Кирилова отказва да приеме техните констатации, които НЕ откриват нарушения в работата на преподавателите и дейността на училището. Отказът на г-жа Кирилова да приеме становищата на институциите по изложените от нея казуси доведе до това тя да прибегне до агресивни начини публично да изложи позицията си, като умишлено манипулира фактите и разпространява неистини по адрес на институция, която повече от половин век гради доброто си име и високи академични традиции" - пише в становището на НПМГ „Акад. Любомир Чакалов“, Училищното настоятелство към НПМГ, Обществения съвет към НПМГ и Училищната синдикална организация.
Пред БНТ Ани Кирилова твърди, че слабите оценки на сина ѝ са "написани по субективни критерии, включително след негов отказ да дискутира в час Истанбулската конвенция".
Нападки от "Възраждане"
"До този момент не сме излизали с публична позиция, защото се придържахме към установените от закона процедури, завеждайки колективен граждански иск за уронване на престижа на училището след изчерпване на всички налични средства за разрешаване на проблемите. След публикациите на народния представител Ангел Янчев, в които се казва: „НПМГ има огромен проблем. С нас“ и очевидното ни въвличане в предизборната кампания, смятаме, че сме длъжни да защитим доброто име на училището, което обичаме" - заявиха днес от НПМГ. Ангел Янчев е депутат от "Възраждане".
"От създаването си НПМГ съществува като пространство, съчетаващо стремежа към критично мислене, свобода на преподаване и изява на учениците. Всеки един член на нашата училищна общност е длъжен да разбира и уважава тези традиции и според силите си да работи „с цялата си душа, ум и сърце“ (Л. Чакалов), за да ги съхранява. С публичните си внушения, с агресивното си поведение, с псевдонаучните си твърдения и с опитите си да политизира въпроса г-жа Кирилова погазва тези принципи, като ни лишава от правото да живеем, преподаваме и учим в свободна и защитена среда" - пише още в становището на НПМГ.
"Всички други предмети са маловажни в неговите и нейните очи"
На сайта на училището е публикувана и подробна хронология по казуса.Препечатваме откъси от хронологията:
"Синът на г-жа Кирилова е бил ученик на СМГ за периода от 5. до 7. клас. Не успява да завоюва отново мястото си там и е записан в НПМГ като ученик в VIII а клас за учебната 2022/2023 г. Класният ръководител и преподавател по математика Иво Кортезов получава първото си писмо от г-жа Кирилова в първия учебен за осмокласниците ден – 7.09.2022 г.,с искане на обяснение защо занимава учениците с дроби. След учтивия и добре обоснован отговор г-н Кортезов печели доверието на г-жа Кирилова и започва да получава почти ежедневно продължителни телефонни обаждания или писма по имейл, в Школо, по Вайбър, писани по всяко време на денонощието и информиращи го не само за мислите и чувствата на майката, но и занимаващи го с различни слухове, включително и подробна информация за всички бивши ученици от СМГ, приети в НПМГ. На 7.11.2023 г. г-н Кортезов е принуден да се обърне официално към психолога на НПМГ".
"През учебната 2022/2023 г. основен прицел на критиките на г-жа Кирилова са преподавателите по философия и БЕЛ, които НЕ поставят очакваните оценки, а оценяват ВСИЧКИ свои ученици според показаните знания и умения, а не според очакванията на някой родител. Основната теза на г-жа Кирилова е, че синът ѝ е в това училище заради математиката и всички други предмети са маловажни в неговите и нейните очи, в което няма нищо лошо, стига да не се очаква в същото време да получава отлични оценки, без да е покрил критериите, които другите ученици са изпълнили. Приемаме, че г-жа Кирилова има право на мнение, но не може да се съгласим с отправянето на обиди към колегите".
"Учителят по география и икономика на IX а клас Даниел Христов задава самостоятелна работа по желание. Учениците трябва да прочетат „Конвенция на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие“, да съставят мнение дали конвенцията е заплаха за традиционното българско семейство и да го защитят си пред класа. От 7 ученици, които са изпълнили задачата, 5 са против конвенцията. Въпреки това получават оценка отличен 6, тъй като са изпълнили критериите за оценяване на самостоятелната работа: да са прочели документа; да са изградили собствена позиция; да защитят своята позиция, аргументирайки се с членове от документа. На родителската среща, проведена на 14 декември 2023 г., г-жа Кирилова изисква обяснение от г-н Христов защо учениците се занимават с конвенцията. Г-н Христов обяснява и се аргументира спокойно и професионално според свидетелството на г-н Кортезов, който присъства на разговора. Г-жа Кирилова не е удовлетворена от отговора и пуска сигнал до директора. Назначена е проверка, внесени са писмени обяснения от г-н Христов и доклад от г-жа Василка Йорданова, председател на ПУО по география и икономика, според който няма нарушения. Г-жа Кирилова не е доволна и придвижва сигнала до РУО и МОН. Извършена е проверка, нередности не са установени".